Choć coraz większy udział w rynku mają zakupy dokonywane przez internet, to wciąż w wielu branżach kluczowe jest pozyskiwanie uwagi odbiorców w miejscu sprzedaży stacjonarnej. Klienci, zanim zdecydują, który produkt zabiorą do domu, chcą poznać wszystkie opcje – przetestować je, wypróbować, przymierzyć, dotknąć. Aby jednak to było możliwe, produkty muszą być odpowiednio wyeksponowane. Materiały POS dodatkowo wzbogacone różnymi nowoczesnymi technologiami mogą spotęgować zainteresowanie produktem – pomóc klientom lepiej zrozumieć jego specyfikę czy parametry. Jakie rozwiązania wykazują się największą skutecznością w przykuwaniu uwagi w sklepach stacjonarnych?
Nowoczesne technologie – większa atrakcyjność i więcej informacji o produkcie
Wykorzystanie poszczególnych nowoczesnych technologii w produkcji materiałów POS ma dwa cele. Pierwszym jest przykucie uwagi klientów odwiedzających stacjonarny salon sprzedaży – aby zainteresować się danym urządzeniem, trzeba je najpierw zauważyć na sklepowej półce. Drugim jest dostarczenie odbiorcom większej ilości informacji o produkcie, aby przekonać go do zakupu. Coraz częściej można spotkać takie rozwiązania jak:
• efektowne podświetlenia LED w różnych kolorach i kompozycjach – pozwalają dostrzec produkt nawet z większej odległości oraz wyróżnić go na tle innych, mniej lub bardziej podobnych artykułów,
• ekrany dotykowe, na których przeglądać można np. katalogi produktowe, instrukcję obsługi itp.,
• ekrany wyświetlające materiały wideo, np. explainery wyjaśniające działanie danego produktu czy klasyczne spoty reklamowe,
• materiały audio – np. po naciśnięciu obszaru albo zbliżeniu się odbiorcy do standu aktywuje się komunikat głosowy, który może zawierać dodatkowe informacje o produkcie, jego zalety itp.,
• kody QR prowadzące do strony internetowej, aplikacji mobilnej, kodu rabatowego itp.
Dlaczego warto dbać o atrakcyjność materiałów POS?
Materiały POS, czyli wsparcia w miejscu sprzedaży, odgrywają kluczową rolę w docieraniu do klientów zainteresowanych daną kategorią produktów. Dziś jednak nie wystarczy zaprojektować piękny, oryginalny stand – aby przyciągnąć uwagę również młodszego pokolenia, warto wzbogacać materiały promocyjne o rozwiązania wykorzystujące nowoczesne technologie. Istotne jest obserwowanie działań konkurencji, aby nie zostawać w tyle lub nawet być o krok do przodu. Skontaktuj się z Pracownią Plexi w Poznaniu, jeśli szukasz fachowców, którzy zajmą się realizacją Twojego projektu innowacyjnych materiałów POS.