Eksponowanie produktów w stacjonarnych salonach sprzedaży w taki sposób, aby ich odnalezienie nie było trudne, a do tego przyciągały uwagę i były chętnie wybierane przez klientów, to skomplikowana dziedzina, nad którą głowią się analitycy, psychologowie i specjaliści od merchandisingu. Jak zaprezentować określony towar bez ogromnego budżetu na badania marketingowe, a przy tym odnieść pożądany efekt? Jakie rozwiązania sprawdzają się w każdym sklepie?
Przykłady sposobów na eksponowanie produktów
Prowadzisz sklep stacjonarny, w którym określona grupa produktów w ogóle nie generuje konwersji? Chcesz wyeksponować je w atrakcyjny sposób, by znalazły nabywców? Wypróbuj poniższe wskazówki:
- jeśli dysponujesz witryną, którą klienci mogą oglądać jeszcze przed wejściem do sklepu, wykorzystaj jej potencjał – zaaranżuj na niej ekspozycję, która zaciekawi przechodniów atrakcyjnym asortymentem oraz równie atrakcyjnymi cenami,
- bardzo często produkty objęte promocją, nowości w ofercie albo towary w najwyższej cenie ustawiane są tuż przy wejściu do sklepu – dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że wchodzący do salonu sprzedaży klienci zdecydują się na ich zakup,
- zadbaj o odpowiednie oświetlenie, by wyróżnić wybrane produkty – to prosty sposób na przykucie uwagi do wybranej strefy w sklepie,
- zaangażuj więcej niż jeden zmysł – oprócz warstwy wizualnej dodaj np. nagranie audio, elementy, które można dotknąć albo źródło zapachu (w zależności od tego, do jakiej grupy należy eksponowany produkt),
- stawiaj na nieoczywiste, atrakcyjne wizualnie standy, ekspozytory i displaye, które wyróżnią się na tle standardowych regałów,
- zastosuj neon LED w celu lepszego doświetlenia produktu albo plexi fluo, czyli materiał świecący światłem odbitym – dzięki temu uwaga klientów zostanie skupiona na jednym wybranym produkcie,
- stosuj różnego rodzaju elementy odstające od sklepowej półki – mogą to być nawet najzwyklejsze tabliczki z dodatkową zawartością, np. poradami związanymi z użyciem danego produktu,
- w przypadku małych produktów sprzedawanych na wyspie handlowej, np. kosmetyków, liquidów, biżuterii itp., zastosuj różnego rodzaju ekspozytory, w tym schodkowe. To prosty, a przy tym ciekawy sposób na zaprezentowanie towaru o bardzo małych gabarytach;
- w sklepach z elektroniką stosuj różnego typu stojaki na tablety, telefony, zegarki i inne urządzenia, zamiast po prostu układać je na półkach – dzięki temu klienci będą mogli lepiej zapoznać się ze sprzętem, testując go i oglądając z każdej strony;
- postaw na ciekawy design standów i displayów, które mogą “udawać” np. pojazdy. Tego rodzaju konstrukcje zawsze angażują uwagę odbiorców, wykorzystując efekt zaskoczenia.
Jak najlepiej wyeksponować produkty w sklepie stacjonarnym? Przede wszystkim dostosowując metody prezentacji do kategorii produktu, a następnie wykorzystując ciekawe estetycznie rozwiązania i przemyślane konstrukcje. Doskonałym materiałem do tworzenia najróżniejszych ekspozytorów jest plexi – lekkie tworzywo sztuczne, które można poddawać dowolnym technikom obróbki, by nadać mu odpowiedni kształt. Serdecznie zapraszamy do Pracowni Plexi w Poznaniu, gdzie zajmiemy się realizacją Twojego pomysłu!