Marki, które głównie docierają do swoich grup docelowych w stacjonarnych salonach sprzedaży, prześcigają się w coraz to bardziej wymyślnych sposobach na zaprezentowanie produktów. Wykorzystanie różnego rodzaju sztuczek świetlnych jest jednym z najchętniej stosowanych rozwiązań, dzięki którym kupujący natychmiast dostrzegają produkty na sklepowych półkach. Czy rzeczywiście podświetlenie lepiej przyciąga uwagę i skłania do zakupu?
Co sprawia, że sięgamy po produkty w sklepach stacjonarnych?
To, na jakich produktach skupimy swoją uwagę i które ostatecznie zdecydujemy się kupić, uzależnione jest od szeregu czynników. To między innymi:
- umiejscowienie produktu w sklepie – im bliżej wejścia, tym lepiej, ponieważ natychmiastowe spostrzeżenie produktu w chwili wejścia do sklepu sprawia, że wydaje się on bardziej atrakcyjny,
- obniżka ceny – im większa różnica między ceną promocyjną a oryginalną, tym szybciej jesteśmy w stanie podjąć decyzję o okazyjnym zakupie,
- ulokowanie na sklepowej półce – najszybciej spostrzegamy te produkty, które znajdują się na wysokości oczu i to właśnie po nie sięgamy chętniej niż po artykuły ustawione tuż nad ziemią czy po te wymagające wspięcia się na palce, by je dosięgnąć,
- wyróżnienie na tle innych produktów – jeśli na półce znajduje się mnóstwo stosunkowo podobnych produktów, trudno jest przyciągnąć uwagę kupujących bez żadnego wsparcia. Dlatego też producenci stawiają na wymyślne, kolorowe opakowania czy atrakcyjne wizualnie materiały reklamowe, np. podświetlane ekspozytory.
Podświetlane ekspozytory sposobem na zwiększenie konwersji?
Wykorzystanie oświetlenia albo gry światła i cienia w walce o uwagę kupujących to stosunkowo niedrogi sposób na zdobycie przewagi w sprzedaży stacjonarnej. Dobrze zaprojektowane podświetlane ekspozytory reklamowe mogą na przykład:
- poprawić ogólną estetykę i wizualną atrakcyjność produktu,
- podkreślić istotne cechy produktu, np. nietypową teksturę albo kształt,
- stworzyć określoną atmosferę – w tym przypadku istotną rolę gra również temperatura barwy światła. Światło ciepłe (żółte, pomarańczowe, czerwone itp.) wywołuje uczucie przytulności, kojarzy się z czymś romantycznym. Natomiast światło zimne (białe, niebieskie, zielone, fioletowe) może motywować do działania, a niekiedy nawet wzbudzać zaufanie;
- zwracać uwagę na konkretne produkty w sklepie – jeśli np. chcesz, by klienci wchodzący do sklepu natychmiast zauważali najnowszą kolekcję albo towary promocyjne, doskonale sprawdzi się do tego jasne, dynamiczne światło, podczas gdy pozostałe artykuły pozostaną w delikatnym półcieniu.
Rozważając wykonanie podświetlanego ekspozytora reklamowego, warto przemyśleć kilka kwestii – co dokładnie chcemy uwydatnić przy pomocy światła, w jakim otoczeniu znajdzie się ekspozytor, jakie rozwiązania stosuje konkurencja, do jakiego działania chcemy zachęcić odbiorców i na jakie emocje chcemy wpływać. Produkcja materiałów POS to nie tylko tworzenie estetycznych, przyjemnych wizualnie elementów, ale też przemyślane podkreślanie wybranych aspektów dotyczących właściwości prezentowanego produktu. Skontaktuj się z Pracownią Plexi, by razem z nami stworzyć podświetlane ekspozytory skutecznie koncentrujące uwagę Twoich potencjalnych klientów!